2 Zonvakanties in Alte, Portugal. Zoek bij 192 aanbieders tegelijk!

PenkeHallo, ik ben Penke. Ik heb voor jou 2 zonvakanties in Alte, Portugal gevonden. Ik ben onafhankelijk & onpartijdig. Gebruik het filter en zoek bij 192 aanbieders tegelijk om te boeken voor 2024/2025.
Vanaf€780

Alte, Portugal

8.0 / 10
3 / 5

Het interieur van Alte Tradition Guest House, kan zo in een magazine als je het mij vraagt. Het is geïnspireerd op de natuur waardoor dit plekje wordt omringd en kunst. Ik vind het een feestje om hier te verblijven. Alles ziet er prachtig uit en de eigenaren zijn zo gastvrij, hier voel je je echt thuis! Op dit bijzondere plekje in de Algarve kom je direct in de ontspanningsmodus.Het is er heerlijk rustig en overal is wat moois te ontdekken. Binnen zie je unieke werken van lokale ambachtslieden en kunstenaars. Buiten is er een zwembad en een hottub met uitzicht op de kerk en het pittoreske centrum van Alte. Dit is wel een heel bijzonder uitzicht. Iedere morgen word je getrakteerd op een vers ontbijt op het terras. Zie je jezelf al zitten, onder het genot van een lekker kopje koffie en verse broodjes? Na een goed begin van de dag is het tijd om de regio te ontdekken. Kies één van de prachtige wandelroutes uit of rijd naar de kust en ontdek de goudgele stranden van de Algarve.

Vanaf€702

+2.9km Loulé, Portugal

9.7 / 10
4 / 5

Bij aankomst in Boutique Hotel Casa Esteval werd ik hartelijk verwelkomd door de Belgische eigenaren Chantal en Wim. Hun gastvrijheid en passie voor deze bijzondere plek in de Algarve maken mijn verblijf nu al onvergetelijk. Daarnaast is het wakker worden met uitzicht op de rotsachtige omgeving en de geur van citrusbomen een magische ervaring. Wat een heerlijk plekje dit!Boutique Hotel Casa Esteval biedt drie comfortabele en intieme kamers met king-size bedden, een eigen badkamer en privéterrassen met uitzicht op de serene omgeving. Het moderne en minimalistische design van het gebouw is een echte eye catcher en draagt bij aan de rustgevende sfeer. Begin je dag met een heerlijk ontbijt en geniet van de zon bij het verwarmde zoutwaterzwembad. Ontdek de dry garden of wandel door de boomgaard met meer dan 400 citrusbomen. In de buurt kun je prachtige wijnen van de Algarve ontdekken, een olijfolieproeverij bijwonen in de boomgaard, of de watervallen in Alte bezoeken. Dit unieke verblijf in de Algarve is de perfecte plek om ontspanning en ontdekking te combineren.

Vanaf€715

+4.8km Benafim, Portugal

9.0 / 10
3 / 5

Ik ben altijd op zoek naar iets unieks en bijzonders. Dat dit zich niet alleen maar vertaalt naar luxe plekjes, merkte ik toen ik Quinta do Freixo vond: een agriturismo waar je de schoonheid van het authentieke en Portugese leven ontdekt. Vanochtend zat ik op het terras met Luis, de eigenaar van Quinta do Mel en nam een hap van een cracker met zijn eigengemaakte tomatenjam. 'Wat verrukkelijk!' lachte ik. 'Als je dit lekker vindt, moet je eens bij mijn vader kijken,' en niet veel later sprong ik dol van enthousiasme in de auto. Want naast dat zijn vader de heerlijkste producten verbouwt, kun je er ook verblijven in authentieke Portugese sferen. Het landschap is schitterend, heuvels glooien, het groen knalt. Eenmaal aangekomen bij Quinta do Freixo staat Miquel mij op te wachten. 'Welkom in het echte Portugese landleven!' Samen lopen we rond, want alle gasten verdienen hier een tour. Langs het zwembad, de velden met groenten en fruit, het maïs, graan, thee en zelfs kurk wordt er hier geproduceerd. Als ik de natuur was, zou ik ook hier neerstrijken om te bloeien, bedenk ik me. 'Ruik eens.' En voor ik het weet sta ik met verse oregano en tijm in mijn handen. Mijn maag begint langzaam te knorren. En na al deze pracht, duiken we het hotel in. Dezelfde authentieke sfeer poef je er direct. Ook hier viert het Portugese leven in al haar eenvoud hoogtij. In mijn kamer ga ik zitten op mijn bed en kijk om me heen. Ik kan niet wachten tot het ontbijt als ik al dat lekkers van het land mag proeven. Er is niks mis met deze authenticiteit, bedenk ik me. De zon schijnt door het raam. En ik glimlach een Portugese lach.  Ik kijk al uit naar morgen, want dan ga ik een fiets huren en de prachtige natuur verder ontdekken..

+4.8km Sao Bartolomeu De Messines, Portugal

8.1 / 10
4 / 5

De Algarve is en blijft toch één van mijn favoriete vakantiebestemmingen. De zon schijnt er bijna het hele jaar, ik ben gek op het eten en het leven kan en mag hier een versnelling langzamer. Zo ook in Villas Vale Vinagre. Een fijn verblijf in het binnenland, op nog geen 20 minuten rijden van de wonderschone kust.Ja, hier ga je naartoe voor ultieme ontspanning. Het is er groen en heerlijk stil. Vrijwel de enige geluiden die je hoort zijn de fluitende vogels, het zachte briesje door de bomen en de tjirpende krekels. Zeg nu zelf, hier word je toch helemaal zen van? Op dit plekje midden in de natuur, geniet je ook van quality time met je reisgenoten. De villa's zijn ideaal voor grotere reisgezelschappen of als je met de kids op vakantie gaat: er zijn meerdere slaapkamers en er is een zonneterras mét eigen zwembad. Ook in de omgeving is van alles te doen: surfen bij Praia de Odeceixe, snorkelen bij Praia da Marinha en varen naar de indrukwekkende rotsformaties van de Benagil-grotten. Wat ga jij allemaal ontdekken?

Vanaf€548

+8.6km Boliqueime, Portugal

9.7 / 10
4 / 5

Dit is precies het unieke plekje waar ik naar op zoek was! Een oase van rust en privacy, waar ik heerlijk kan ontspannen onder de warme zon. Mijn tijdelijke Portugese thuis: een grote, villa in authentieke stijl, compleet met groot zwembad, fijne ligbedden en een mooie, omheinde tuin met veel privacy. Ik start mijn dagen hier met een verkoelende duik in het grote zwembad, en geniet van lange avonden onder de sterrenhemel. Wat een geluk! Deze prachtige, in Portugese stijl gebouwde villa is rustig gelegen op slechts een paar kilometer van het centrum van het knusse plaatsje Boliqueime. En ook de prachtige, uitgestrekte stranden van de Algarve bereik je snel per auto. De villa biedt alle ruimte en comfort voor een onvergetelijke familievakantie. Met vier slaapkamers, een riante woonkamer en een volledig uitgeruste keuken is er voor iedereen een plekje.

Vanaf€521

+8.6km Boliqueime, Portugal

9.0 / 10
3 / 5

Als ik in de Algarve ben, ga ik er graag met de auto op uit. Eindeloos kronkelende weggetjes volgend, omhoog de bergen in. Met iedere kilometer minder mensen en meer natuur. In deze omgeving woont Maria, de eigenaresse van Quinta do Tio Graça. Haar voormalige boerderij heeft ze omgetoverd tot gastenverblijf, compleet met een groot zwembad in de tuin. Tijdens de renovatie bleven de sinaasappel- en amandelbomen gelukkig gespaard, waardoor je ieder voorjaar weer kunt genieten van heerlijk geurende voorjaarsbloesem. Als ik je de geur moet omschrijven, is er maar één ding dat me te binnen schiet: de geur van geluk! In het dichtstbijzijnde dorp was al decennia niks meer te beleven en door alle rust en ruimte op het landgoed van Maria, waande ik me ver van de bewoonde wereld. Dat terwijl je binnen een kwartier in een levendige badplaats als Albufeira bent, met meer terrasjes dan je ooit in een mensenleven kunt bezoeken. Maar nee, van Albufeira heb ik niet veel gezien. Tijdens mijn vakantie bij Maria, had ik aan het strand niet veel te zoeken. Een week lang genoot ik met volle teugen van de 'andere' Algarve en de heerlijke geur van geluk.

Vanaf€524

+11.8km Silves, Portugal

8.8 / 10
4 / 5

“Obrigada” zeg ik met een glimlach, terwijl Carla een glas lokale wijn voor me inschenkt en nog wat heerlijke Portugese bladerdeeghapjes op tafel zet. Ik merk aan alles dat Carla en haar man Nuno de betekenis van Portugese gastvrijheid helemaal hebben begrepen. Het maakt me bijna jaloers als ik het verhaal hoor hoe Quinta dos I's tot stand is gekomen. Het traditionele landhuis hebben ze overgenomen van familie en er vervolgens een Bed & Breakfast van gemaakt. Ze hebben het volledig gerenoveerd, maar toch het authentieke karakter weten te behouden.Hoewel het altijd voelt als thuiskomen in de Algarve, ontdek ik toch elke keer weer nieuwe plekjes. Na een rondleiding door de Quinta ben ik er vrijwel direct over uit. Quinta dos I's wil ik toevoegen aan mijn lijstje met nieuwe ontdekkingen! Wanneer ik vraag of Carla en Nuno tips hebben hoe ik de buurt het beste kan verkennen, springt Nuno op en komt hij na een minuut terug met een fiets aan de hand. Ik twijfel even als ik denk aan het schitterende zwembad in de tuin. Een verfrissende duik kan ik wel gebruiken. Maar eerst ga ik de omgeving verkennen…

Vanaf€556

+13.9km Vilamoura, Portugal

Het hotel ligt in een rustig gedeelte, tegenover een natuurreservaat en op slechts 5 minuten afstand van het strand van Vilamoura of Falésia. Quarteira ligt op 5 km afstand van het resort en Albufeira op 10 km. Het resort ligt in het binnenland, op ongeveer 4 km van het centrum van Vilamoura en de jachthaven. De dichtstbijzijnde halte van het openbaar vervoer ligt op slechts 1 minuut lopen en het treinstation van Boliqueime kunnen de gasten te voet in ongeveer 8 minuten bereiken. Uitgaansgelegenheden, bars, restaurants en mogelijkheden om te winkelen bevinden zich in de buurt, in Vilamoura, Albufeira of Kadoc (500 m). Het winkelcentrum in Algarve ligt op ongeveer 20 minuten rijden van het hotel. Het hotel ligt op 25 km van de luchthaven Faro. Het aparthotel biedt op 2 verdiepingen 37 appartementen en 8 studio's die met een lift bereikbaar zijn. Het vriendelijke personeel aan de receptie is graag bij alle vragen behulpzaam. De gasten van het hotel kunnen van een bagagedepot, een kluis, een tv-ruimte, een autoverhuur, een roomservice tegen betaling en een wasservice gebruikmaken. Via Wi-Fi hebben de gasten toegang tot het internet. De tourdesk biedt ondersteuning bij het boeken van excursies. Rolstoelvriendelijke faciliteiten zijn beschikbaar. In de supermarkt zijn producten voor het dagelijks gebruik verkrijgbaar. Op het terrein van het verblijf bevinden zich een mooie tuin en een fraaie speelplaats. De gasten die met de auto komen, kunnen in een garage (tegen toeslag) of op de parkeerplaats parkeren. Tot de aangeboden service behoort een eigen shuttlebus. Actieve gasten die de omgeving op de fiets willen ontdekken, zullen de fietsverhuur (tegen toeslag) weten te waarderen, fietsparkeerplekken zijn eveneens voorhanden. Airconditioning en een individueel regelbare verwarming zorgen voor een prettig luchtklimaat in de kamers. Tot de standaardinrichting van de meeste kamers behoort een balkon. De kamers beschikken over een tweepersoonsbed of een queensize bed. Extra bedden kunnen worden aangevraagd. Bovendien zijn een kluis en een minibar beschikbaar. Er is een goed ingerichte kitchenette met een koelkast, een mini-koelkast, een fornuis, een magnetron, een thee-/koffiezetapparaat en een oven. Voor vakantiecomfort zorgen een telefoon met directe buitenlijn, een televisie en Wi-Fi. In de badkamer, van een douche en een bad voorzien, vinden de gasten een föhn en een telefoon. Het aparthotel beschikt over 36 niet-rokerskamers. Terwijl de volwassenen in het openluchtzwembad een paar baantjes trekken, komen de kinderen in het pierenbadje aan hun trekken. Verfrissende drankjes aan de zwembadbar en een aangename ontspanning in het bubbelbad brengen alle waterratten in vervoering. Op het terras staan ligstoelen onder parasols ter ontspanning. Wie ook op reis aan sport wil blijven doen, kan zich met fietsen/mountainbiken en beachvolleybal vermaken. Tegen betaling wordt tennis aangeboden. Tot het watersportprogramma van het hotel behoren windsurfen, jetskiën, zeilen, catamaranzeilen en duiken. Een fitnessstudio, yoga en aerobics maken deel uit van het sport- en recreatieaanbod van het verblijf. Het aparthotel beschikt over een wellnessgedeelte met een spa, een sauna, een stoombad en ook (tegen betaling) massagebehandelingen. Tot de andere vrijetijdsmogelijkheden horen een disco, een casino en een nachtclub. Copyright GIATA 2004 - 2024. Multilingual, powered by www.giata.com for client no. 126478 Er is een grote keuze uit gastronomische voorzieningen zoals bv. een restaurant, een ontbijtzaal, een koffiehuis en een bar. Het hotel biedt halfpension en volpension als boekingsmogelijkheid op het gebied van eten en drinken aan. Voor de grote honger en de kleine trek is er keuze uit ontbijt, middagmaaltijd en diner. De volgende creditcards worden geaccepteerd: American Express, Visa en MasterCard.

Holidayguru.nl Reizen
Gevonden: 1 dagen geleden
Vanaf€591

+14.5km Albufeira, Portugal

10.0 / 10

Ontsnap aan de dagelijkse sleur bij Pine Cliffs Residence, een Luxury Collection Resort, waar elke dag voelt als een stukje paradijs. Met directe toegang tot het gouden zand van Praia da Falesia en omgeven door weelderige tuinen, zijn de buiten- en binnenbaden, samen met een kinderzwembad, de kroonjuwelen van dit luxueuze toevluchtsoord. Perfect voor zonliefhebbers en waterratten!

Zoover.nl
Gevonden: 5 dagen geleden
Vanaf€601

+14.5km Albufeira, Portugal

10.0 / 10
5 / 5

Ontsnap naar Pine Cliffs Residence, een luxe oase direct aan het zonovergoten zand van Praia da Falesia. Waar het azuurblauwe water van de Atlantische Oceaan je roept voor eindeloos strandplezier. Hier wachten verfrissende duiken in schitterende binnen- en buitenzwembaden, omgeven door weelderige tuinen. Een plek waar luxe en natuur in harmonie samenkomen voor de ultieme vakantiebeleving.

Vakanties.nl
Gevonden: 5 dagen geleden
Penke

Jouw Persoonlijke Vakantie Zoekservice

Kun jij je ideale vakantie nog niet vinden? Maak kennis met mijn gratis persoonlijke zoekservice. Ik neem het zoekwerk uit handen. Jij vertelt mij wat je zoekt, en ik vind de beste opties voor jou. Kies vervolgens je favoriet en boek rechtstreeks bij een van de betrouwbare aanbieders.

Type hieronder wat je zoekt en maak je zoekopdracht aan:

Vul je e-mailadres in:

We gebruiken je e-mailadres om een account voor je te maken waarin je jouw gepersonaliseerde vakantieopties kunt bekijken. Je ontvangt een mail zodra ik opties gevonden hebben.